Przedszkola – Materiały szkoleniowe

Drodzy Rodzice!

Witam serdecznie w roku przedszkolnym 2017/2018. Nazywam się Michał Grabowski i jestem nauczycielem języka angielskiego. Prowadzę wraz z żoną szkołę języków obcych i biuro tłumaczeń MAVERICK. Razem z innymi lektorami staramy się z pasją przekazywać wiedzę uczniom w każdym wieku. Moją największą pasją jest prowadzenie zajęć języka angielskiego z dziećmi, dlatego też od wielu lat nauczam również w średzkich przedszkolach.

Poniżej, przekazuję Państwu materiał realizowany na lekcjach języka angielskiego. Materiał jest zgodny z nową podstawą programową MEN z 2017 r. Rozmaite formy przekazu: śpiewanie, wiersze, taniec, naśladowanie, zabawę, prezentacje multimedialne, karty obrazkowe, torby z prawdziwymi eksponatami, gry słowne itp. sprawiają, że lekcje są ciekawe i lubiane. Staramy się dbać o to by nigdy nie było nudy.

Ze względu na wiek, zainteresowanie i obecność na zajęciach, niektóre słowa, zwroty i piosenki są pamiętane lepiej, inne gorzej.  Niektóre części nie są wprowadzane u dzieci najmłodszych.

Pozdrawiam,

Michał Grabowski

JESIEŃ

Tematy kompleksowe:

Witajcie w przedszkolu

Wspomnienia z wakacji

Środki transportu

Droga do przedszkola

Kształty i kolory

Moje ciało i uczucia

Jesień w lesie

Jesień w sadzie

Jesień w ogrodzie

Zdrowe jedzenie

Dbamy o zdrowie

Dom i rodzina

Czas

Pogoda i ubrania

ZIMA

Tematy kompleksowe:

Pogoda

Ubrania

Mój dom

Moja rodzina

Idą święta

Prezenty i zabawki

Liczymy czas

Zimowe zabawy 

Temat kompleksowy: 1. Witajcie w przedszkolu

Przedstawianie dzieciom pluszaków i bohaterów kursu:

Kot/Cat Kenny, ptak/a bird, kaczka/a duck, słoń/an elephant, żaba/a frog, krowa/a cow, mysz/a mouse, królik/a rabbit, piłka/a ball, owca/a sheep,  Bobby (pomarańczowy kosmita).

Każdy  pluszak jest kolejno wyjmowany z torby, witamy się z nim „Hello…” i po odliczeniu „1-one, 2-two, 3-three” podrzucamy w górę. Nauczyciel łapie pluszaka i wszyscy proszą by pluszak usiadł „Sit down”, Niektóre pluszaki pytamy o imię: Jak masz na imię?/ What’s your name?, Jestem…/ I’m… . Przy przedstawieniu krowy starsze dzieci śpiewają piosenkę „Old Mc Donald”

Po przedstawieniu wszystkich pluszaków udajemy, że robimy zdjęcie kotkowi Kenny i na polecenie klaśnięcia „Clap your hands” drukujemy kartę z jego wizerunkiem. Przedstawiamy przyjaciół kotka Kenny: chłopiec Billy i dziewczynka Molly. Dzieci wybierają się na spacer opowiadamy historyjkę i przedstawiamy słowa z nią związane: zółte/yellow, słońce/sun, zielone/green, drzewo/tree, czerwone/red, jabłko/apple. Śpiewamy piosenkę „Hello Yellow” oraz „Two Pretty Colours”

Pomarańczowy kosmita Bobby ma kolorowych przyjaciół –Twinkles, których przedstawiamy i układamy zgodnie z tekstem piosenki o kolorach: Czerwony/red, pomarańczowy/orange, żółty/yellow, zielony/ green, niebieski/ blue. „Twinkle” z kitkami to dziewczynka/ a girl, „Twinkle” bez kitek to chłopiec/ a boy, dziewczynka/ a girl Śpiewamy piosenkę „Red and Orange”

Na pożegnanie dzieci mówią wierszyk „Teddy Bear” wykonując ruchy zgodnie z treścią.

Po wykonaniu wierszyka rozdajemy pieczątki motywacyjne i żegnamy się Goodbye children-goodbye teacher.

Temat kompleksowy: Ruch i ciało

Przedstawiamy małą myszkę/little mouse i śpiewając piosenkę „Little Mouse” wprowadzamy słowa polecenia do wykonania: wstań/ stand up, klaszcz w dłonie/clap your hands, tup nogami/ stamp your feet, usiądź/sit down, obróć się/ turn around, skacz/ jump.

Gdy dzieci stoją przechodzimy do prezentacji słownictwa z piosenki „Head and Shoulders” wydając polecenia: Dotknij… /Touch your… głowy/head, ramion/shoulders, kolan/knees, palcy u stop/toes, oczu/eyes, uszu/ears, ust/mouth, nosa/nose. Po wprowadzeniu przechodzimy do śpiewania piosenki „Head and Shoulders” pierwszy raz wolniej, drugi szybciej. Starsze dzieci uczą się również innej piosenki z wykonywaniem ruchu części ciała – „Hockey Cockey”. W powtarzaniu zwrotów i słownictwa pomagają również karty obrazkowe i prezentacje przedstawiane na lekcjach.

Pożegnanie

Na pożegnanie dzieci mówią wierszyk „Teddy Bear” wykonując ruchy zgodnie z treścią.

Po wykonaniu wierszyka rozdajemy pieczątki motywacyjne i zegnamy się Goodbye children/goodbye teacher.

LEKCJE GRUPOWE

Spotkania grupowe to 70 godzin nauki od września do końca czerwca,  spotkania 2 razy w tygodniu. Grupy językowe liczą od 6 do 10 osób. Żywe lekcje w relaksującej atmosferze, motywujące do nauki , polecane dla osób w każdym wieku.

LEKCJE INDYWIDUALNE

Osoby, które wolą naukę sam na sam lub w mniejszych grupach, zapraszamy na kursy indywidualne. Uczniowie sami decydują o ilości zajęć, osób w grupie, miejscu i terminie.

ANGIELSKI W PRZEDSZKOLU

Nauka angielskiego we wczesnych latach dzieciństwa sprawi, że dziecko polubi ten język. Uczymy z pasją, ciepłem i indywidualnym podejściem do każdego ucznia. Gwarantujemy wysoki poziom zajęć, profesjonalizm i doświadczenie.

BIURO TŁUMACZEŃ

Oferujemy szybkie i rzetelne tłumaczenia zwykłe i przysięgłe w wielu językach. Szczycimy się sumiennością,   profesjonalizmem i wysoką jakością świadczonych usług.

Zaczynamy we wrześniu:)

Zaczynamy we wrześniu:)

napisz do nas

Dogadajmy się w 

ul. Niedziałkowskiego 12

63-000 Środa Wlkp.

biuro@maverick.edu.pl

508 104 500